Hogeschool Antwerpen
Laat zien wat in je zit!
Laat zien wat in je zit!
INTRODUCTION
Vorige maand heb ik mij aangemeld bij Freelancer.nl . Via deze site kom je in contact met mogelijke opdrachtgevers. Wat mij aanspreekt is dat de opdrachten goed variëren van elkaar. Zo ben ik in contact gekomen met het bedrijf Nelson Groep (België). Voor de hogeschool antwerpen moet er campagne komen die de jeugd 15 - 18 aanspreekt om in ieder geval naar de open dag te komen. De Hogeschool wil inspelen op de gevoelens van deze doelgroep via de moderne media (Tik-Tok, Facebook en Instagram). Het is aan mij en 2 andere vormgevers om de winnende pitch te maken.
Vorige maand heb ik mij aangemeld bij Freelancer.nl . Via deze site kom je in contact met mogelijke opdrachtgevers. Wat mij aanspreekt is dat de opdrachten goed variëren van elkaar. Zo ben ik in contact gekomen met het bedrijf Nelson Groep (België). Voor de hogeschool antwerpen moet er campagne komen die de jeugd 15 - 18 aanspreekt om in ieder geval naar de open dag te komen. De Hogeschool wil inspelen op de gevoelens van deze doelgroep via de moderne media (Tik-Tok, Facebook en Instagram). Het is aan mij en 2 andere vormgevers om de winnende pitch te maken.
SPELEN MET VORMEN
Wat mij opvalt bij het bestuderen van de Hogeschoolse campagnes is eenheid. Het logo is een abstracte vorm van de 'A' en de 'P'. Deze abstracte vormen zie ik nergens in de huisstijl terug vinden. Denkend aan de opdracht, valt hier veel te winnen. Juist in deze tijden is eenheid in vormgeving ERG belangrijk. Daarom probeer ik met deze campagne juist de vormen van de school er in terug te laten komen.
De 'A' in het logo is een driehoek die opgesplitst is. Weer terugdenkend aan de briefing van deze opdracht 'Laat zien wat in je zit!'. Elke scholier droomt uiteindelijk van een baan die echt bij hem/haar past. Toch is het enkel nog maar de OPLEIDING tot die specefieke beroep. Wat als we NU AL het gezicht van het beroep tot de student toekennen?
We kunnen dus deze vormen gebruiken voor aan de ene kant de student en de andere kant wat in deze student 'geborgen' zit. EXPRESS YOURSELF!
Wat mij opvalt bij het bestuderen van de Hogeschoolse campagnes is eenheid. Het logo is een abstracte vorm van de 'A' en de 'P'. Deze abstracte vormen zie ik nergens in de huisstijl terug vinden. Denkend aan de opdracht, valt hier veel te winnen. Juist in deze tijden is eenheid in vormgeving ERG belangrijk. Daarom probeer ik met deze campagne juist de vormen van de school er in terug te laten komen.
De 'A' in het logo is een driehoek die opgesplitst is. Weer terugdenkend aan de briefing van deze opdracht 'Laat zien wat in je zit!'. Elke scholier droomt uiteindelijk van een baan die echt bij hem/haar past. Toch is het enkel nog maar de OPLEIDING tot die specefieke beroep. Wat als we NU AL het gezicht van het beroep tot de student toekennen?
We kunnen dus deze vormen gebruiken voor aan de ene kant de student en de andere kant wat in deze student 'geborgen' zit. EXPRESS YOURSELF!
LAAT ZIEN WAT IN JE ZIT
Voor deze opdracht verwacht ik zeer creatieve uitingen. Hoe gekker, hoe beter. Bij deze campagne is ANIMATIE key. D.m.v. abstracte lijnen van het logo, kunnen we deze doortrekken tot bizarre uitingen. Uitingen die bij de jeugd zeker gaat opvallen. Hieronder een klein voorbeeldje. Uiteraard is dit niet final.
Voor deze opdracht verwacht ik zeer creatieve uitingen. Hoe gekker, hoe beter. Bij deze campagne is ANIMATIE key. D.m.v. abstracte lijnen van het logo, kunnen we deze doortrekken tot bizarre uitingen. Uitingen die bij de jeugd zeker gaat opvallen. Hieronder een klein voorbeeldje. Uiteraard is dit niet final.
De kleuren van deze campagne komen niet geheel van mij. Bij de podcast page van de Hogeschool. Zie je een aantal vrolijke foto's van scholieren die een bepaalde podcast opnemen. Deze foto's spraken mij erg aan. Als vormgever kriebelen mijn handen om met deze campagne aan de slag te gaan. Vrolijk, divers, gek!
WEG MET DE OUDE STIJL
Graag roep ik op om deze verouderde stijl op de schop te nemen. De kleuren zijn saai, oud-bollig en geven helemaal niet weer wat deze hogeschool te bieden heeft. Ook zijn foto's zoals deze TE serieus. Het is tijd voor iets anders.
Graag roep ik op om deze verouderde stijl op de schop te nemen. De kleuren zijn saai, oud-bollig en geven helemaal niet weer wat deze hogeschool te bieden heeft. Ook zijn foto's zoals deze TE serieus. Het is tijd voor iets anders.