Sintra-Advocatuur; de naam van MR W.A. Berghuis. Voormalige Derogee Advocatuur was toe aan een rebranding. De naam staat als een huis. Sintra!
Sintra is een plaats in Portugal wat bekend staat om zijn schone tuin: Quinta da Regaleira. Een rijke man die zijn idyllische kijk werkelijkheid heeft gemaakt. Met als hoogtepunt de bekende put. Waaruit je beneden uit de put naar boven klimt. Dit idee vond Warja Berghuis zo mooi dat daar haar stijl op bepaald is.
Sintra is een plaats in Portugal wat bekend staat om zijn schone tuin: Quinta da Regaleira. Een rijke man die zijn idyllische kijk werkelijkheid heeft gemaakt. Met als hoogtepunt de bekende put. Waaruit je beneden uit de put naar boven klimt. Dit idee vond Warja Berghuis zo mooi dat daar haar stijl op bepaald is.
Uiteraard begin ik, zoals elke opdracht, met de keuze van kleuren.
De stijl moet degelijkheid, vertrouwen, sierlijkheid en transparant zijn.
De stijl moet degelijkheid, vertrouwen, sierlijkheid en transparant zijn.
Ik heb als hoofdkleur de kleur terracotta (PMS 173U) gekozen. Dit omdat terracotta vertrouwelijk (aardewerk) voelt. Het voelt alsof het bedrijf met deze kleur al sinds de Griekse tijd al bestond. Als tegenhanger van deze kleur heb ik een zachte marmeren kleur gekozen.
De put van Quinta da Regaleira
Het kompas! Het beeldmerk van Sintra-Advocatuur is het kompas. Uiteraard kun je dit koppelen aan het werk wat Warja verricht. Juridisch advies en niet bevooroordeeld. Ik heb de kompas ontleed in grafische vormen. Dat beviel ons zo goed, dat we het in de gehele stijl terug willen laten komen. Hier heb je meteen de term transparantie gedekt.
Grafische vormen die het kompas vormen
Sintra-Advocatuur; Het woordlogo is uit het font Silk ontstaan. Deze letters heb ik de schreef van verwijderd en de dunne stam heb ik breder gemaakt.
Omdat de S meer body heeft dan de A heb ik de A zo aangepast dat hij wat meer accent krijgt. Hier hebben we meteen de elegantie in het logo gekregen
Omdat de S meer body heeft dan de A heb ik de A zo aangepast dat hij wat meer accent krijgt. Hier hebben we meteen de elegantie in het logo gekregen
Het woordlogo voor en na bewerking
De visitekaartjes zijn erg belangrijk in deze branch. Het staat voor wie je bent en wat je doet. Goedkoop papier, geen goede vormgeving kan misschien een verkeerd beeld schepen.
We hebben gekozen voor dik papier wat is gemaakt van katoen. Ook is het logo geimpregneerd. Hierdoor VOEL en zie je het logo aan beide kanten. Het geeft het kaartje ook een extra dimensie.
Voor het briefpapier hebben we gekozen voor ecologisch papier. Dit papier geeft een natuurlijke tint geel mee. Ideaal aangezien Sintra-Advocatuur die kleur in de huisstijl zit.
We hebben gekozen voor dik papier wat is gemaakt van katoen. Ook is het logo geimpregneerd. Hierdoor VOEL en zie je het logo aan beide kanten. Het geeft het kaartje ook een extra dimensie.
Voor het briefpapier hebben we gekozen voor ecologisch papier. Dit papier geeft een natuurlijke tint geel mee. Ideaal aangezien Sintra-Advocatuur die kleur in de huisstijl zit.