Uitgewerkte mockup voor de campagne: "Poets je tanden met Oranje"

Inspiratie voor Poets je tanden met ORANJE

Iconisch naambalkje
Iedereen kent het wel: dat balkje met de naam van een bekende voetballer die tijdens een wedstrijd regelmatig onderaan het televisiescherm verschijnt. Zoals tijdens een spelerswissel.
Dit fenomeen is eigenlijk niet meer weg te denken bij een wedstrijd. En waar doet mij dit iconisch naambalkje toch aan denken? Juist! Een tandenborstel!
De tandenborstel is eigenlijk een heel mooi object, die ook nog eens dagelijks gebruikt wordt.
Het slanke uniform leent zich perfect uit voor vormgeving. Zo zie ik het naambalkje precies passen op de voorkant van een tandenborstel.

Het EK 2020 komt eraan!
Dus dacht ik: “Hoe kunnen we massaal ‘Oranje’ op een originele en praktische manier steunen?”
Als snel kwam ik met de slogan: "POETS JE TANDEN MET ORANJE!

Schuin-aanzicht van 1/11 tandenborstels. Deze is van Frankie de Jong

Voor-aanzicht van 1/11 tandenborstels. Deze is van Frankie de Jong

De tandenborstel
Ik heb (op een discrete manier) zelf al flink rondgevraagd bij verschillende mensen wat ze van dit idee vinden. De reacties waren zeer positief. Een “gratis” tandenborstel is ALTIJD handig, en het geeft een echt collector’s item gevoel.
Ook wordt er slim ingespeeld op de tijdsduur. Een gemiddelde tandenborstel gaat zo'n 2 maanden mee. Dit is precies hoe lang het EK duurt. De meeste voetbalwedstrijden worden tussen 21:00 tot 23:00 uur uitgezonden, waarna veel kijkers hun tanden gaan poetsen voor ze slapen.

Zelf ben ik van mening, dat wanneer de (eventuele) reclame tijdens de voetbalwedstrijden voorbij komt, iedereen deze speciale “Oranje” tandenborstel maar al te graag wil hebben.
Nu Jumbo nog :-).
Het hele elftal

Het idee is  om voor iedere speler een aparte tandenborstel te maken. Dit hoeft niet hoog in de kosten op te lopen, aangezien enkel de naam en het rugnummer wordt aangepast.
Hierdoor ontstaat er een enorme hype rondom de tandenborstels.
Zo willen kinderen op het schoolplein de tandenborstels met elkaar ruilen om aan een tandenborstel van hun favoriete voetballer te komen!

Jumbo

‘Waarom Jumbo?’, hoor ik jullie vragen.
Jumbo heeft elk jaar de leukste acties voor het hele gezin, en daarom zijn jullie voor mij simpelweg de meest logische supermarkt om te benaderen. Naar mijn mening zou deze actie perfect bij jullie klanten passen.


Conclusie
Dit is één van de eerste keren dat ik een idee pitch. Het idee kan natuurlijk nog veel verder worden uitgewerkt, en ik hoop jullie “Oranje” enthousiasme genoeg te hebben gewekt om een samenwerking aan te gaan.Als ZZP Freelancer ben ik op alle fronten inzetbaar qua design.
De opdrachten en reviews op mijn website geven een goed beeld van wat ik doe, en wat mijn klanten daarvan vinden. Bedankt voor jullie aandacht, en ik wacht met spanning af op een reactie via onderstaand formulier.
Submit
Thank you!
Back to Top