Sfeerbeeld ©Sinisters.nl

Dhr. Mr. F. Boone benaderde mij begin december 2022 om een huisstijl voor zijn nieuwe advocatenkantoor te ontwerpen. F. Boone werkte toen nog voor een eerdere klant van mij Advocatenkantoor Jhingoer . De opdracht was simpel. Zelfde gevoel, andere uitstraling. 

Na een leuk gesprek zijn we tot een aantal kernwaardes gekomen. De vormgeving moet rust, degelijk, zakelijk en chique uitstralen. Een belangrijk punt voor Dhr. mr. Boone was dat hij graag bergen in het logo terug wilt zien. "Iets met bergen verzetten" - vertelde Frans mij. 

Nu geven bergen sowieso een rustige stemming, maar het kan ook wat groots, imposant overkomen. Zelf ben ik van mening dat het beeldlogo bergen niet al te prominente plaats mag hebben.

Aangeschafte stockphoto van Himalaya ©Sinisters.nl

Kleuren 
Eén van de meest bepalende factoren van een huisstijl is haar kleuren. Zelf vind ik het ook mijn sterkste kant van mijn kunnen. Kleuren kunnen een verhaal van beelden veranderen. Omdat we met deze huisstijl met bergen te werk gaan ben je snel geneigd om silliouetten te gebruiken. Hierdoor komt, in mijn optiek, bergen te veel naar voren. Dit is juist als je een huisstijl maakt voor een wintersport gebied, maar in het geval van Advocaat Boone ben ik van mening dat het puur voor uitstraling moet gelden. Daarom heb ik gekozen voor een 'overprint' print kleur op de kleur blauw. Ik heb gekozen voor een degelijk, chique kleur blauw. Pantone 540U paste, in mijn optiek het best voor deze job


Als tegenhanger op het blauw wilde ik een kleur die op goud lijkt. Expres kiezen we niet een GOUDEN pantone, omdat je dan vast zit aan speciale druk technieken. Prints moeten immers snel geprint kunnen worden. Als tegenhanger op de blauw kiezen we een zachte kleur goud. Zelf vind ik 7502 U bij het blauw matchen. Het heeft een rustige uitstraling wat niet gaat vervelen. 

Kleurencombinatie Boone Advocaat ©Advocaat Boone

Font
Toen ik deze opdracht aannam had ik meteen een font voor de huisstijl van Boone in gedachte. Het lijkt misschien cliché, maar Helvetica Neue is al een paar keer uitgeroepen tot beste font van het jaar. Aan deze font zit dan ook een flink prijskaartje. In overleg hebben we deze font aangeschaft voor de firma Boone. Uiteraard heb ik de benodigde aanpassingen gedaan om het meer als een logo te voelen.
Zo laat ik de stam bij de 'B' een beetje uitsteken en heb ik de N met 10% smaller gemaakt. Dit alles voor een aantrekkelijke look.

©Sinisters.nl

Extra element
Een huisstijl moet altijd meerdere elementen hebben waarmee je je kunt identificeren. Als het enkel alleen het logo is, zal je altijd en overal je logo moeten plaatsen. Daarom verzinnen vormgevers altijd nog een object wat past bij de identiteit waarmee je als een soort van backup nog een stijl uit haal. In het geval van Boone kwam ik tijdens het creëren van het logo een diamantje tegen. Een diamant is onaantastbaar, dit staat natuurlijk aan de kracht die Boone moet uitstralen. Zie hieronder hoe ik het diamantje heb gevonden.

©Sinisters.nl

Pregen

Om een nieuwe dimensie aan de vormgeving te geven, heb ik voorgesteld om de visitekaartjes te pregen. Ze duwen dan, in een zelf gemaakte vorm, een reliëf in het papier. Hierdoor kan je het verhaal een extra dimensie geven. Wij hebben besloten om voor deze optie te gaan.
Front
Front
Back
Back